Nu lăsa pe nimeni să decidă pentru tine

personalitate

Mă tot întreb deseori, de ce oamenii au tendința aceasta, stupidă?, de a-și însuși punctele de vedere ale unei comunități, de a-și impune păreri care nu rezonează nici pe departe cu propriile convingeri și preferințe, de a accepta cu ochii închiși că negrul e alb și că nu are cum să fie altă nuanță.

Am fost derutată să văd un tip, ceva timp în urmă, la o petrecere, care alegea filmele pe care să le privească în funcție de numărul comentariilor, pozitive sau negative, de sub film. Dacă mai mulți comentau că filmul e prost și plictisitor, tipul nu se obosea să privească nici măcar trailerul filmului, și trecea la pelicula următoare. Cum poți decide dacă o să-ți placă sau nu un film, fără să-l fi văzut, doar fiindcă o mână de oameni care l-au urmărit spun că e plictisitor? Eu tind să cred că absolut fiecare om trebuie să aibă propria părere despre ceva/cineva ș.a.m.d, chiar dacă o sută de oamenni afirmă același lucru despre obiectul/ființa în cauză.

Extrovertit-sau-introvertit--Afla-ce-tip-de-personalitate-ai

Atunci m-am apropiat de acel tânăr și l-am întrebat de ce face asta. „Păi filmul ăsta are nota 4 din 10 de la mai mult de 30 de oameni. De ce să-mi pierd timpul să-l urmăresc când știu din start că e prost?” Dar oare știa cu adevărat că filmul e prost? L-a urmărit el însuși ca să susțină sigur pe sine că aveau acei oameni dreptate? Eu nu citesc niciodată comentariile care se fac despre un film. Prefer să văd pelicula și să decid singură pentru mine dacă îmi place sau nu, dacă e bun sau prost, dacă am pierdut timpul privindu-l sau dacă am învățat o lecție importantă. Respect părerile celorlalți, îmi place și accept recomandări, dar concluziile mi le fac singură, după propriile impresii.

Nu acceptați să vi se pună vorbe în gură. Nu acceptați să se decidă în locul vostru. Nu acceptați o părere care nu corespunde propriilor trăiri, chiar dacă este susținută de mai mulți. Fiți voi, cei care vreți să fiți, în fiecare zi! Autentici, siguri pe voi, cu caracter și voință proprie.

diferit

Un gând despre „Nu lăsa pe nimeni să decidă pentru tine

  1. Din experienta, iti spun. Eu verific notele pe IMDB. Nu ma uit niciodata la comentarii, pentru ca mai spune vreun destept finalul filmului si va trebui sa-l injur. 🙂 In majoritatea cazurilor, un film cu nota sub 6 este slab. Filmele sub 5 sunt cu siguranta proaste. Cele peste 8 sunt geniale sau cretisnisme.

Lasă un răspuns

