Iarna, Iașiul este mai frumos ca niciodată!

Înainte să urc în autocarul care avea să mă ducă la Iași pentru o mică excursie de o zi, în minte mi-au apărut cuvintele lui Grigore Vieru:

„Dacă visul unora a fost să ajungă în Cosmos, eu viaţa întreagă am visat să trec Prutul.”

Iași, Romania, decembrie 2014

Iași, Romania, decembrie 2014

Iașiul, oraș pe care l-am văzut îmbrăcat în toate hainele anotimpurilor, ieri mi s-a arătat mai frumos ca niciodată! O fi de vină straiele de sărbătoare, bradul frumos din inima orașului, spectacolul de lumini împrăștiate organizat pe toate străzile sau oamenii care cântă și se veselesc împreună – nu știu. Cert este că acest oraș expiră viață (nu doar istorie) prin toate celulele sale!

În compania ghidului nostru, domnul Sergiu Botezatu, am colindat străzile orașului și am văzut cele mai valoroase clădiri din punct de vedere istoric. Palatul Culturii, Mitropolia Moldovei si Bucovinei, Teatrul National, Palatul Roznovanu, Casa Dosoftei, Biserica “Sf. Nicolae Domnesc”, Biserica Barboi, Manastirea Golia, Biblioteca Centrala Universitara, Universitatea Al. I. Cuza, Parcul Copou, Manastirea Cetatuia, Bojdeuca Ion Creanga, Gradina Botanica, Manastirea Sf. Parascheva, Manastirea Trei Ierarhi din Iasi, Teiul lui Eminescu au fost doar câteva din obiectivele turistice vizitate.

Biserica ”Sf. Nicolae Domnesc”, construită între 1491 -1492 de către domnitorul Ștefan cel Mare

Cu un amestec de vechi și nou, acest oraș este o invitație delicioasă pentru fiecare iubitor de călătorii. Străzile pariziene din centrul orașului te fac să uiți, pentru o clipă, că ești pe pământ românesc, iar clădirile și vechile obiective cu importanță istorică și culturală aparte te duc cu gândul departe în trecut.

M-am bucurat să găsesc Teiul lui Eminescu viu și nevătămat în parcul Copou. Cel care a suferit atâtea tratamente și care încă mai are haina verde în primăvară. Copacul căruia biologii îi dau peste 250 de ani.

Iar spre seară am făcut cumpărături pentru cei dragi la Palas Mall, centrul comercial enorm din apropierea Palatului Cultural.

Această prezentare necesită JavaScript.

Dragi români, eu am un mesaj pentru voi: dacă toate orașele din România sunt la fel de frumoase ca Iașiul, atunci sunteți niște fericiți!

Odată cu această călătorie, mi-am scris un obiectiv nou în lista cu ce vreau să fac în 2015: ”Să văd cât mai multe orașe din România”

Să îndemn să mergeți în Iași și să vă bucurați de atmosfera de acolo!

5 gânduri despre „Iarna, Iașiul este mai frumos ca niciodată!

  1. Iti impartasesc dragostea de Iasi. E cel mai frumos oras, pentru mine, sunt indragostita de el de atata vreme incat il simt al meu de fiecare data cand ajung. Frumoase fotografii…

  2. Frumos articol, Mariana!
    Sunt sigur ca obiectivul tau va aduce tot atatea articole interesante pe cat de multe orase vei vizita!
    Ai deja doi cititori romani care te-ar putea ajuta cel putin cu cateva sfaturi: tanara scriitoare Dunia poate confirma spusele mele! 🙂
    Sarbatori fericite!

  3. Am locuit 6 luni in Iasi. Este un oras deosebit in care merg cu placere de fiecare data. Si alte orase din Romania sunt frumoase si merita vazute. Iti doresc cat mai multe calatorii frumoase prin Romania.
    P.S. si intre Prut si Nistru e frumos, anul acesta am ajuns si cred ca si la anul. Toate cele bune si calatorii cat mai placute. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

Lasă un răspuns

