Muncă, cărţi şi sărbătoare

Aşa s-a întâmplat că de ziua oraşului m-am pricopsit cu câteva cărţi noi! M-am dus în Piaţa Marii Adunări Naţionale împreună cu buna mea prietenă Cristina, ca să ne bucurăm alături de oameni de bunătăţurile împânzite de-a lungul bulevardului Şrefan cel Mare şi să facem un mic articolaş pentru următorul număr al cotidianului „Evenimentul zilei”. Banii pe care-i aveam cu noi erau destinaţi din start pentru cărniţa rumenită frumos şi sărmăluţele calde care au învăluit cu mirosul lor toată inima oraşului. Nu am ajuns să le gustăm însă, pentru că în scuarul Teatrului de Operă şi Balet „Maria Bieşu” am dat nas în nas cu cărţile de la PRO NOI!

Ne-am zis că doar ne uităm peste titluri şi trecem mai departe! Dar n-a fost să fie. Demult vroiam o carte cu versurile lui Vieru, şi tocmai mi-a căzut una în faţa ochilor: „Limpede ca lacrima”. Apoi mi-am amintit că vroiam şi „Portretul lui Dorian Gray” de Oscar Wilde, şi o carte de nuvele de F. Scott Fitzgerald. Preţurile au fost destul de „bunicele”, chiar dacă vânzătoarea ne încălzea urechile cu cele 10% reducere!

CIMG6992

Cristina s-a oprit la cărţile „Eu sunt Malala” de Malala YOUSAFZAI (cea mai tânără câştigătoare a premiului Nobel pentru pace, 2014) şi „Cu sânge rece” de Truman Capote.

Am zis că fac schimb cu ea după ce termină cărţile de citit.

După asta am făcut pozele, am înregistrat câteva mesaje de la chişinăuieni pentru articolul nostru şi am plecat acasă. Dacă tot n-am reuşit să gustăm carnea în oraş, trebuia de urgenţă să o pregătim noi! Şi aşa am făcut!

Cristina zice că carnea s-a primit delicioasă, eu i-am spus că am reuşit să transmitem din gustul ei şi rândurilor pe care le-am scris! Aţi văzut numărul de miercuri al ziarului?

a

 

Şi ca să nu uităm de atmosfera din inima capitalei, unde s-au mutat, de ziua oraşului, o bucată din parcul Dendrariu, colecţia de dovlecei a lu nea Mihai, trasura trasă de cal alb, trenuţeţul pentru copii, casele de la ţară în miniatură, porţile oraşului şi muzica bună, las mai jos şi câteva fotografii de la eveniment! Să gustaţi cu plăcere!

Această prezentare necesită JavaScript.

 

3 gânduri despre „Muncă, cărţi şi sărbătoare

  1. Felicitari pentru ca ai reusit sa redai atat de bine in cuvinte atmosfera acelei zile, atat in ziar, cat si pe blog!
    Am remarcat unele fine diferente in utilizarea limbii dincolo (la rasarit) de Prut. Dar si dincoace de Prut, in diverse regiuni, sunt unele automatisme ce nu se pliaza pe limba literara.

Lasă un răspuns

