Sufletul

suflet_8d1f1fd15e

Sunt o licărire de lumină închisă clandestin în colivia unui trup omenesc. Când stau închis în acest vas simt că imi pierd din identitate, din esenţă. Devin una cu vasul. Devin inconştient şi omenesc. Prea plin de fiinţă şi lipsit de taină. De lucirile mele care se fac tot mai slabe şi de care omul îşi aminteşte foarte rar. Sunt închis în acest trup şi condamnat să fiinţez cu el până la următoarea eliberare. Dacă nu mor înainte să fiu eliberat. Pentru că oamenii au capacitatea să trăiască şi fără mine, dacă vor foarte mult.

Mi-e milă de om şi-l iubesc totodată. Sunt martor la toate suferinţele pe care le îndură, pentru că toate durerile lui trec prin mine. Mă apasă cu o greutate de fier fiecare alegere pe care o face şi moare din mine câte puţin când uită de existenţa mea, când uită de umanitatea lui, când uită că nu a venit pe pământ pur şi simplu. Când uită că o să dispară cândva, definitiv, şi că la fel de repede se va spulbera şi amintirea despre el, precum se spulberă în vânt o păpădie.

Merg pe cărările lui şi mă dor spinii pe care îi lasă în urmă. Îşi închipuie că este cel mai special din lume şi că totul i se cuvine, că ştie cine este şi că cunoaşte toate răspunsurile. Mai puţin unul, cel esenţial. Încredinţează pe alţii că mă are şi e mândru când i se confirmă spusele, dar uită de mine cu prima ocazie. Nu, nu e rău omul, ci obosit. Şi cu cât oboseşte mai mult, cu atât înţelege mai prost încotro se îndreaptă.

În călătoria în care-l însoţesc ajung să-l cunosc foarte bine. De fiecare dată e acelaşi şi întotdeauna diferit. Mă doare că nu pot să-l fac mai puternic, că nu pot să-i dăruiesc mai multă fericire. Când uită de mine devin slab, ca o umbră, şi tot ce îmi rămâne este să aştept, să cred şi să sper.

Sunt o licărire de lumină căreia omul îi spune suflet.

Lasă un răspuns

