Portalurile de ştiri trecute prin sită

În ultima perioadă observ o tendinţă bolnăvicioasă de creştere a numărului portalurilor de ştiri. (În cantitate, nu şi în calitate!) Fiecare jurnalist sau „specialist” în comunicare care crede că a trecut deja de suzetă şi se poate ţine mai bine pe picioare îşi deschide propriul site de acest gen. Când intri pe unele site-uri te mai luminezi la faţă, când accesezi altele te rogi ca cei care le-au deschis să se plictisească repede şi să le şteargă definitiv.

Iată cele mai multe aşa-nu-e-bine pe care le întâlneşti când intri pe un site:

  • Pe unele portaluri de ştiri strâmbi din nas imediat cum citeşti titlurile articolelor. Îţi dai seama după titlu că gramatica celui care a scris ştirea nu o depăşeşte pe cea a unui elev de clasa a doua şi ţi se taie orice elan să o mai deschizi, chiar dacă subiectul pare intrigant. Şi nu doar gramatica e de vină, ci şi felul cum sunt închegate titlurile. Unii pun un titlu, dar oferă cu totul altă informaţie în articol; alţii se pierd în reflecţii poetice şi uită că metaforele şi alte figuri de stil nu sunt salutabile când vine vorba de un titlu pentru ştire. Asiguraţi-vă că aveţi un redactor bun şi că ştirile care sunt plasate pe site nu fac haz de limba română.

gramatica-md

  • Cere unui specialist să facă schimbări pe site-ul tău. Cine o să-ţi mai acceseze pagina în viitor, dacă atunci când o face prima dată îi sare în faţă avizul neobrăzat cu „Apasă like dacă vrei să deschizi site-ul!” sau „Pune share dacă vrei să citeşti ştirea!” etc. De unde ştiu eu că o să-mi placă ceea ce o să văd sau o să citesc pe site-ul tău înainte să fac acţiunile propriu-zise? Poate că pe site-ul respectiv sunt secvenţe video care abundă în violenţă sau articole care fac propagandă pentru un partid sau altul. Să pun like fără să văd mai întâi articolul? Pardon, dar nu! Şi credeţi-mă că foarte mulţi vor evita asemenea genuri de site-uri şi nu le vor mai accesa niciodată.

comp_1

  • Înţeleg chestia cu preluarea unei informaţii pe care a scris-o altcineva şi plasarea acesteia în articolul tău cu indicarea sursei. E ok, toţi fac asta. Dar postarea pe portalul de ştiri pe care îl deţii mai des a articolelor preluate în întregime de pe alte site-uri, decât a articolelor scrise de tine mi se pare o prostie. Care este sensul dar să mai intru pe site-ul tău şi să citesc ceva, dacă pot să o fac destul de bine accesând site-urile de unde „împrumuţi” atât de insistent articolele altora?

copi

  • Care este faza cu denumirile împopoţonate, cât mai întortocheate cu putinţă şi într-o limbă străină pentru un site unde mai mult de 90% din informaţia pe care o prezinţi este în română şi destinată anume vorbitorilor de această limbă? Vi se pare mai cool? Mai ca-la-noi-la-nimeni? Cu cât site-ul are o denumire mai scurtă, mai simplă, cu atât se va memora mai uşor şi va inspira mai multă încredere. Iar dacă va fi şi în limba de stat, atunci oamenii nu-şi vor încreţi fruntea prea tare atunci când, în discuţie cu cineva, vor încerca să-şi amintească de pe ce site au citit articolul cutare despre care vor să povestească.

titluri_seo

  • Echipa de creaţie. Fiecare site trebuie să aibă una şi să posteze pe o pagină specială informaţie despre aceasta: câţi oameni muncesc la site, care sunt funcţiile pe care le deţin fiecare şi alte informaţii relevante, scurte, despre activitatea/experienţa acestora. Imaginează-ţi că cititorul citeşte un articol care este semnat şi un articol care nu este semnat. Pe care informaţii le va considera mai veridice? Un jurnalist care-şi semnează articolele verifică de 10 ori dacă informaţia pe care o prezintă este adevărată, pentru că el ştie că punându-şi semnătura sub articol îşi asumă responsabilitatea pentru ceea ce a scris şi nu vrea să-şi dezamăgească cititorii.

contract-colectiv

  • Un alt plus este ca site-ul să arate, de sus în jos, în ordine cronologică, toate titlurile articolelor pe care le-a scris un autor când îi tastezi numele în dreptunghiul de căutare. În trecut mă abonasem la ziarul „Flux” doar pentru că ştiam că acolo o să găsesc articole semnate de Vakulovski. Fiecare om are câte un jurnalist pe care îl preferă şi îl citeşte/urmăreşte pentru felul cum scrie, acurateţea informaţiilor, stil etc. Şi se prea poate ca mulţi cititori să intre pe site-ul tău anume pentru credinţa că acolo vor găsi articole postate de autorul pe care îl urmăresc, apreciază şi aşa mai departe.

a_d38ab465

  • Organizează-ţi site-ul astfel încât să fie cât mai atractiv. Articolele despre cultură să fie găsite la secţiunea „Cultură”, cele despre politică la secţiunea „Politică”, cele de ultimă oră în secţiunea „Actualitate” etc. Articolele recente să fie cât mai vizibile şi poziţionate în partea centrală a site-ului, astfel încât să cadă imediat în vizorul cititorului. O aruncarea la întâmplare a articolelor, fără grupare şi organizare, va demonstra ineficienţa site-ului şi cât de puţin se munceşte la el.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s