3 motive pentru care mi-a plăcut cartea “Treptele schimbării”

 

  1. Am aflat lucruri noi. Lucruri care mi-au schimbat multe convingeri despre oameni şi viaţă.
  2. Am înţeles cum mă ajută credinţa că eu sunt cea mai importantă persoană din viaţa mea şi că schimbarea trebuie să înceapă cu mine.
  3. Acum ştiu ce să fac ca să trec de la persoana ”căreia i se întâmplă lucruri” la persoana care ” face lucrurile să se întâmple”.
Manual de leadership

Manual de leadership

 

La un moment dat i-am spus fratelui meu mai mare că am o carte bună despre leadership pe care trebuie neapărat să o citească. Atunci fratele mi-a pus în poale cartea lui Zărnescu şi mi-a zis: „Dacă cartea despre care-mi vorbeşti nu te-a schimbat cu nimic, atunci nu este nici pe departe una bună. Citeşte-o pe aceasta!”. Avea dreptate. Cartea pe care i-o propuneam doar îmi provocase o stare de bine de moment şi atât. În rest, aveam aceleaşi obiceiuri, aceleaşi credinţe, aceleaşi activităţi şi rezultate.

Cartea lui Zărnescu te învaţă să refuzi aşteptarea, să conştientizezi că aşteptarea în sine este un component care atestă existenţa zonei de confort şi frica de a o depăşi. Oamenilor le este teamă să facă primul pas, de aceea autorul sfătuieşte insistent să riscăm şi să spargem gheaţa care ne ţine pe loc: „Când faci un lucru prima dată oricum îl faci prost. De ce dar să amâni la infinit?”

Evident că de multe ori omul, ca animal social, acţionează instinctiv, astfel încât să placă celorlalţi şi să fie acceptat. Trebuie să nu uitam că totul în om este emoţie şi că omul îşi poate controla emoţiile prin deciziile pe care le ia. Concentrându-te mai mult pe punctele tale forte poţi să descoperi cine eşti cu adevărat şi să ştii sigur în ce direcţie trebuie să mergi.

„Ne concentrăm atât de mult pe punctele noastre proaste, încât uităm să ne mai raportăm la ce avem bun în curtea noastră. Nu ne uităm la ce putem face ca să ne îmbunătăţim viaţa. Este uşor să dăm vina pe istorie şi genetică pentru nereuşitele pe care le avem şi să nu mai facem nimic.”


Vă invit cu drag să citiţi cartea lui Daniel Zărnescu – Treptele schimbării, manual de leadership pentru oamenii de acţiune, şi să descoperiţi lucruri care o să vă motiveze îndeajuns ca să începeţi să vă realizaţi visurile!

Lasă un răspuns

