Clipele, ura şi fericirea

6

Au fost clipe când am urât acest pământ. Cu tot cu câmpii, dealuri, coline, flori, fluturi, parfumuri şi ce mai are viu şi frumos în el. Şi parcă n-aş fi avut motive s-o fac: am avut mereu acoperiş deasupra capului, părinţi minunaţi, sănătate cât dă cu carul, haine să îmbrac  şi altele fără de care oamenii ar umbla străzile.

Asemenea clipe au existat, totuşi. Clipe de nelinişti şi temeri, îmbrăcate într-o manta de sinistră nesiguranţă. Nu în oameni, în mine. De parcă eu îmi eram mie povară. Clipe care se scurgeau greu şi îmi reaminteau cu fiecare zgomot al ceasornicului de pe perete, cât de necuprins şi neînţeles poate fi spectrul trăirilor umane.

Însă vorba ceea: ,, Ce nu te omoară te face mai puternic.”

În asemenea clipe am înţeles că cu cât este mai trist  omul, cu atât mai tristă devine viaţa în jurul lui. Şi cu cât mai puţină dragoste împărtăşeşte, cu atât mai puţină primeşte. Un zâmbet, o mângâiere, un sprijin, o vorbă bună. Pare atât de puţin la prima vedere, dar atât de mult bine  pot să facă cât nu-ţi imaginezi. E o adevărată valoare să poţi face pe cineva fericit. Atunci când am încetat să mă mai gândesc doar la mine şi la propria-mi fericire, pentru a acorda un firicel de bucurie aproapelui, am putut observa cum viaţa îmi umple gram cu gram şi cufărul cu împlinirea mea. Şi am zâmbit! E o adevărată fericire să trăieşti pe un pământ unde soarele se ridică pe cer în fiecare zi, iar tu eşti înconjurat de frumuseţi şi de oameni cărora le pasă de tine, pentru că ai ştiut să le împarţi din fericirea ta!

3 gânduri despre „Clipele, ura şi fericirea

Lasă un răspuns

