Cum să obţii permisul fără să scoţi 250 € din buzunar

scoala-soferi-examen-auto-rutier-permis

Recunosc: pentru mine şoferia a fost un adevărat calvar. După ce am picat de 2 ori examenul auto (proba practică) am avut tentaţia să renunţ. Pentru că să renunţi este cel mai uşor –  te scuteşte de emoţii negative în plus. Şofatul prin ambuteiaje şi amiezi clocotitoare îmi tăia elanul pentru orice altă încercare.

Nu sunt dintre persoanele care renunţă atât de uşor la întâmpinarea primelor greutăţi, însă de data aceasta părinţii au constituit singurul motiv pentru care am continuat. M-am înscris la examenul repetat, mi-am luat lecţii practice suplimentare, un alt instructor şi am (re)început să muncesc.

Peste 10 zile m-am prezentat la examen. Pentru a treia oară. În timp ce aşteptam să înceapă examenul, un domn de lângă mine (care avea examenul auto în aceeaşi zi) mi-a „şoptit” printre altele că cu (doar) 250 € pot obţine permisul rapid şi simplu. Fără prea mulţi nervi. S-a mai lăudat apoi că nu-şi aminteşte nici măcar  denumirea şcolii auto la care s-a înscris – pentru că nu a făcut-o. A mai povestit dupa aceea persoanelor interesate de langa el, cu lux de amanunte, cum se face toata smecheria. Mi-e frica sa ma  gandesc ca dupa ce-si ia permisul, acest om va conduce pe strazile Chisinaului… Am constatat doar că în ciuda noului regulament adoptat de curând oamenii continuă să dea/primească mită.

După ore întregi de aşteptare şi încordare am ajuns la momentul decisiv. Şi ce credeţi? Am susţinut examenul! Uhhh! Să vedeţi ce emoţii te încearcă când examinatorul îţi întinde documentele şi te felicită cu un „Eşti admisă!”

Pentru cei care abia urmează să treacă prin asta (după mai multe încercări nereuşite) le spun: SE POATE! Dacă vreţi să obţineţi permisul fără să scoateţi 250 € din buzunar trebuie să urmaţi câţiva paşi simpli. Pe mine m-au ajutat!

  • După ce ai picat examenul (indiferent dacă proba teoretică sau proba practică) nu te lăsa bătut. Înscrie-te la examen repetat;
  • E de dorit să susţii proba teoretică din prima încercare. Altminteri, dacă nu cunoşti „Regulamentul Circulaţiei Rutiere”, ce mai contează că poţi să zoreşti maşina ca un Schumacher?;
  • Dacă ai făcut mai mult de două sau trei greşeli pe poligon, atunci programează-ţi cel puţin 3-4 ore adăugătoare de conducere. În doar o lecţie nu vei reuşi să lucrezi bine asupra greşelilor;
  • Cere să faci lecţii cu un alt instructor. Sau la o altă maşină. Nici nu ştii cum rămâi surprins(ă)!;
  • În ziua examenului lasă blugii strânşi pe corp, călduroşi acasă. Îţi pot tremura picioarele (şi de la emoţii, şi de la căldură) când vei apăsa pe pedale. Îmbracă ceva lejer, în care să te simţi comod şi liber;
  • Când urci în maşină încearcă să uiţi că omul de lângă tine e un străin. Gândeşte-te că dumnealui vrea ca tu să obţii permisul. Asta te va scuti de emoţii în plus;
  • Nu face abuz de tot felul de calmante. O sticlă cu apă rece o să-ţi prindă numai bine!;
  • În timp ce te pregăteşti pentru drum nu uita să-ţi reglezi scaunul, oglinzile retrovizoare şi să-ţi fixezi centura de siguranţă. Poţi vorbi cu voce tare în timp ce efectuezi aceste acţiuni, astfel te vei auzi şi te vei asigura că nu ai uitat nimic. Vezi să aprinzi luminile şi să eliberezi frâna de staţionare 🙂 ;
  • Nu te ceartă nimeni dacă vei merge cu 20-30 km/h. Vei reuşi să observi la timp semnele de circulaţie şi să iei rapid şi corect deciziile de deplasare. (O să reuşeşti pe viitor să mergi şi cu 50 km/h, nu te stresa 🙂 ) Dar ţine minte că conducerea cu viteză redusă în mod nejustificat se penalizează;
  • Cunoaşterea şi respectarea semnificaţiei semnelor şi mijloacelor de semnalizare te vor ajuta să parcurgi traseul cu succes;

Şi la final nu uita să mulţumeşti examinatorului pentru curajul de a se fi urcat în maşină alături de tine! 🙂

Aceste mici lucruri m-au ajutat să susţin examenul cu brio, şi să-mi păstrez banii în buzunar. Pentru că se poate!

Pentru cei care au susţinut examenul din prima încercare FELICITĂRILE mele, pentru ceilalţi: important e să nu renunţaţi.

P.S. Datorită noilor modificări ale Regulamentului Circulaţiei Rutiere acum poţi susţine examenul auto ori de câte ori vrei, fără să mai faci o dată şcoala auto.

21 de gânduri despre „Cum să obţii permisul fără să scoţi 250 € din buzunar

  1. Felicitarile mele ca ai reusit.La voi se da si proba de poligon?Aici s-a renuntat de mult la asta si pe o parte rau s-a facut.Bine ca nu te ai lasat batuta.
    Si apropo de acest articol,mi am amintit de o poveste interesanta legata de scoala de soferi pe care o sa o scriu pe blog.

  2. Felicitări 🙂

    Traficul „haotic” de la noi are şi un avantaj: „cei care nu îşi amintesc cum se numea şcoala fiindcă nu au făcut-o” au cele mai multe şanse să fie primii care dispar din peisajul public, pe cale naturală.

    Adică prin mutarea în apartament de marmură la subsol, îmbrăcaţi în pardesiu de scânduri 😛 😀

  3. intr-adevar felicitari si curaj, tuturor. si eu ma chinui sa sutin examenul si anume proba practica, si mi-am luat nu 3-5 lectii, dar mai multe. dar cim poti sa sustii examenul, daca urcind in masin de examinare scaunul nu poate fi tras mai aproape, frina de mina se blocheaza si nu o poti scoate, cind este pe loc dar ce sa mai zici cind te afli peestacada de pe primul terencare e abrupta si nu o poti scoate cind emomentul ideal untre cuplare roti si doza de gaz?
    umblu si eu regulat la examen cu regularitete, dar nu stiu cind va fi ziua ceea sa mai vad prmisul, chiar mi se lasa uneori miinile. si de alde mine sunt zeci de oameni la fiecare examen. ca nici de pe poligon nu poti iesi. sunt create conditii intentionat aneoioase sa nu mai iasa lumea in oras de pe poligon. cui naiba ii trebuie estacada, ca noua ne trebuie ridicare in rampa fara deplasare in urma m.mult de 20cm. dar cine masoara aceasta distanta? spatiul de intrare in gara tre sa fie 2.70 m, pe cind real e 2.30m. 99% pica examenul pe poligon. din 130-140 persoane pe zi care vin la examen ies in oras doar 15-20, si poate il sutin vreo 5. e clar ca ptr Registru e forte rentabil noi sa platim cite 110 lei, dor ptr fatul ca te-ai urcat pe estacada si examinatorul rapid iti zice” esti prea aproape de bar, jos vii data viitoare. as putea scri o carte ” Cum e sa sustii examenul ptr permis de conducere/” fac parte din rindurile naivlor care spera sa ia permisul fara a achita 500 euro doar ptr proba practica. lupta cu coruptaia a dus doar la cresterea taxelor, si reducerea la zero a sanselor de a sutine acest examen. dar cu toate acestea va doresc tuturor totusi sa-l obtineti. sa fiti sanatosi, voiosi, norocosi.

  4. Si eu astazi prima data am fost la examen practic…cum e si firesc -nu am trecut… cel mai straniu e ca toat grupul cu care am fost e in aceeasi situatie, noi care sustineam examenul faceam numai greseli, dar mai erau 4 masini de la o scoala auto si elevii mergeau foarte lejer, fara sa greseasca. La fel ma gindesc ca daca nu trec nici data viitoare cred ca nu mai am nevoie…

    • Exact,am pățit-o și eu,ambreajul e greu la mașină de la examen,Dacia, am făcut practica pe Dacia,făceam toate manevrele fără nici o greșeală,la examen cam la toți și se oprește motorul,pricina????

    • Exact,am pățit-o și eu,ambreajul e greu la mașină de la examen,Dacia, am făcut practica pe Dacia,făceam toate manevrele fără nici o greșeală,la examen cam la toți și se oprește motorul,pricina????

    • ei asta ce zice Mareana Raileanu….. si tuatia adevarata e mult mai rea eu am mers deja de 7 ori si fara nici un sens..si cind merg la examen fiecare are deja de 5-6-7 ori …sincer eu deja am cedat si am sa obtin cetatenie in alta tara si am sa eu acolo permisul de conducere…cei care primesc examenu fac haz de necaz se exagereaza… ei ar trebuisa eie ore de la cele lantate tari europene …nu exista in Italia Rominia Franta ca sa mergi la soferie de 7 ori la examen si asta sunt tarile care eu stiu sigur de aceasta (sa zicem ca nu pot merge eu am facut 40 de ore de soferie +la asta parinti detin masina si am mai mers dese ori ….ei nau nici un procentaj nimik de evaluare …stii la teorie nuti poate face nimik la proba practica e hohma lor sa fie sanatosi …dar nici bani nu le dau nici permis nam nevoie o sa facem noi permisuri ca sintem moldoveni ei ne fac nevoiti sa gasim cai de fraudare si de mituire…Mareana sincer minti ca ai dat din a 2 oara…eu baiat si conduc destul de bine…

Lasă un răspuns

