Afaceriști la 11 ani!

imm-urile-cer-300-milioane-euro-pentru-tinerii-afaceristi

Aveam doar 11 ani când am devenit proprietara propriului magazin! Văzusem nu știu ce emisiune la televizor și îmi trăsnise prin cap ideea că trebuie neapărat să devin o business woman. (zâmbesc amintindu-mi cu câtă strălucire în ochi încercam să-l conving pe fratele meu mai mic să cumpere de la mine 🙂 )

Îmi amenajasem într-un colț de cameră (la podea) câteva rânduri de perne moi, colorate și am pus peste ele cutiuțe de diferite dimensiuni, goale. Mama mi-a dat cu zâmbete până la urechi cei 10 lei pe care-i cerusem ca să-mi pun afacerea pe picioare! (n-o fi crezând în seriozitatea planului meu de râdea astfel?)
– Marin o să cumpere de la mine bomboane, baloane, ciocolate și alte lucruri cu care voi umple cutiuțele! am zis mamei fericită, după care am fugit repede la magazinul din apropiere și am cumpărat toate cele necesare.

Bomboanelor mici, de diferite dimensiuni le pusesm prețul de 15 bani în loc de 10, baloanelor – 50 în loc de 25 și tot așa. Când i-am dat fratelui vestea a început să râdă de mine.
– Pot să cumpăr de la magazinul din apropiere mult mai ieftin, fără să iau de la tine, mi-a zis.
– Dacă cumperi din magazinul meu te vei scuti de drumurile pe care le faci până la acel magazin! am încercat să-l conving. Frățiorul meu primea mulți bani cadou de la rudele noatre, care îl puneau să recite poezii la fiecare întîlnire (nu pronunța corect literele „r” și „ș” și îi amuza pe toți care-l ascultau). Astfel mă gândisem că am găsit metoda ideală de a face avere.

Vă puteți da seama cât de mult a durat afacerea mea! 🙂 Frățiorul a refuzat să cumpere de la mine chiar și când am scăzut prețurile la  nivelul celor din magazinul din vecinătate. Așa că  peste doar 3 zile am „închis” magazinul și am hotărât că nu-i mai vorbesc lui Marin niciodată.

S-a apropiat singur de mine peste o zi și mi-a zis:
– Mi-a dat mama 10 lei și mi-a zis să vin să cumpăr din magazinul tău, fara sa-ti spun de unde am banii. Si dacă tot l-ai închis poate mergem la cel din vecinătate să ne cumpărăm câte o înghețată? Iar când vom crește mari vom deschide altul și vom vinde împreună!

Nu știu dacă din cauza „r”ului său mi-am recăpătat buna dispoziție, sau din cauza că a împărţit cu mine cei 10 lei, dar l-am cuprins fericită și ne-am împăcat!

Astăzi vorbeam cu el și ne aminteam cu zâmbete de acele vremuri! Este extraordinar să ai un frate mai mic! Mai ales dacă e dispus să facă oricând afaceri cu tine! 🙂

.

Un gând despre „Afaceriști la 11 ani!

Lasă un răspuns

