Povestea din ochii tăi

Am urcat astăzi în troleibuz și o curiozitate bine definită m-a determinat să examinez fețele celor de lângă mine. Oameni simpli, pe care nu-i vezi la televizor și după care nu pândesc paparazzi în fiecare oră a zilei, dar ale căror povești ar putea fi cutremurătoare. Am citit fericire pe chipurile unora și tristețe amestecată cu deznădejde pe ale altora. Este uluitor cât poate să comunice expresia feței…

Aș fi vrut în acel moment să-i iau pe fiecare la întrebări și să le aflu povestea. O poveste reală, cu bune și rele, cu eroi și personaje negative, cu bucurii și tristeți. Mi-aș fi dorit să aflu motivul fericirii celor cu zâmbetul pe buze, și al tristeții – celor cu ochii aplecați, puternic adânciți în orbite.

Deși adunați la un moment dat și pentru o anumită perioadă de timp în același loc, fiecare om își parcurge propriul traseu al vieții, diferit sau mai puțin diferit de al vecinului. Poate că printre acești oameni există unul care are o mare nenorocire, și poate că tot printre acești oameni există un altul care l-ar fi putut ajuta pe primul. Există atâția de ”poate” încât dorința    să le cunosc poveștile devenea tot mai conturată.

După câteva minute de analiză în tăcere, în troleibuz a intrat un om lipsit de expresie. Am căutat să găsesc măcar o emoție pe chipul său, dar… nimic. Cerea cu insistență câte un ”ce vă lasă inima” de la fiecare pasager și striga ceva într-o țigănească nedeslușită dacă primea un refuz. (Ai fi crezut că te blesteamă). L-am observat într-o stare de sănătate perfectă, cu mâini și cu picioare, cu capacități fizice suficiente cât să-și câștige pâinea singur, prin muncă. Nu sunt împotriva cerșetorilor, dar nu i-am suportat niciodată pe cei lenoși. Cei mai triști oameni sunt cei care n-au nici bucurii, nici tristeți. Care luptă doar ca să supraviețuiască…

După ce am coborât la următoarea stație, am privit cu zâmbet în urma mea: am sperat că fiecare poveste din troleibuz se va încheia cu happy end, până la urmă…

Lasă un răspuns

