Fiecare casă ascunde o poveste…

Zilele astea, spre nenorocul meu și spre marea îngrijorare a părinților, am stat doar în pat. Așa s-a întâmplat că pe lângă  această însorită și fierbinte primăvară, am avut parte de cea mai puternică răceală de până acum. Nu știu cum se face dar sunt mult mai vulnerabilă la răceli în timp de primăvară și vară decât în iernile friguroase…

În aceste câteva zile am vizionat un anumit număr de filme. Toate franțuzești! M-am mirat să descopăr că reușesc să mă impresioneze și alte filme decât cele americane. Mai ales că în ultima perioadă acestea din urmă au devenit mult prea previzibile și… de duzină. Cu ușurință poți să-ți dai seama ce va urma, cum va evolua și care va fi sfârșitul filmului.

Filmul despre care vreau să amintesc în acest text mi-a atras atenția în mod deosebit. Se intitulează ”În casă” (denumirea originală: Dans la maison), și este un thriller filmat în regia lui François Ozon, după piesa dramaturgului spaniol Juan Mayorga: Băiatul din ultima bancă. 

Un profesor de literatură franceză descoperă în băiatul din ultima bancă (Claude), din clasa sa, că are talent pentru scris. Claude scrie o compunere despre familia prietenului său Raphaël. Pentru aceasta pătrunde regulat în casa prietenului sub pretextul că-l ajută la matematică, și-i urmărește pe ascuns pe toți membrii familiei acestuia. Profesorul, interesat în continuitatea subiectului, îl instruiește pe elev și îi dă sfaturi cum să scrie astfel încât cititorii să-și pună întrebarea: ”Ce urmează?”

Aceste film, cu un buget de 9,2 milioane de euro, a fost produs de Éric și Nicolas Altmayer pentru Mandarin Cinéma. Am constatat, la final, că francezii sunt buni nu doar în comedii, ci și în thrillere. Este un film bun, care nu-ți lasă impresia că ai pierdut timpul urmărindu-l.

Dans la maison

Dacă întâmplător v-ați îmbolnăvit (eu sper că nu!), iar capul vă doare prea tare ca să luați o carte în mână, acest film o să vă sustragă complet, și nici nu este prea lung ca să adormiți în timp ce-l priviți. Pentru cei care preferă poveștile de dragoste în locul detectivelor, recomand filmul turcesc ”Tu ești casa mea” (Evim Sensin), anul 2012, pe care l-am vizionat recent și care mi-a dat lacrimile (menționez că nu mi-au curs câteva lacrimi, până acum, decât la un singur film: Titanic).

Acum că mă simt mai bine, și cum nu am pe listă alte filme străine de urmărit pentru astăzi, o să ies afară să îmbrățișez soarele! Observ de la fereastră cât de jucăușe mă chiamă razele sale…

4 gânduri despre „Fiecare casă ascunde o poveste…

  1. Imi pare rau ca nu te ai simtit bine zilele astea.Si eu de multe ori ma racesc vara sau spre toamna,mai putin iarna.Asta poate fi explicat poate,prin faptul ca suntem mai vulnerabili in anotimpul calduros si mai expusi virusilor.Iarna corpul este mai pregatit si nici virusii nu prea circula asa usor pentru ca e frig.Sau mai este o vorba din popor „numai prostii se racesc iarna”:)
    Multumim de recomandarile pt. filme.Recunosc faptul ca si mie imi mai dau lacrimile la filme,printre ele si Titanic dar nu numai.Ultimul pe care l-am vazut si la care mi au dat lacrimile a fost Iron Lady,acolo unde Meryl Streep are o interpretare de exceptie.Numai bine iti doresc!

  2. Mariana felicitari pentru blog. L-am descoperit de curind si am ramas placut surprinsa. Ai un stil aparte de a scrie. Succese mari in continuare.
    P.S. Si eu am ramas impresionata de filmul Evim Sensin, in special de jocul actorilor.

Lasă un răspuns

