Cărțile pe cântarul valorii

carte

Ar trebui să fim nemuritori ca să putem citi atâta câte cărți există în lume, mi-a zis cineva. Cărți apar an de an ca ciupercile după ploaie, iar timpul nostru este ireversibil. Nu ne putem permite luxul de a-l pierde cu cărți proaste, de duzină, care nu lasă nimic în urma lor.

Petru că ne prețuim timpul, trebuie să citim doar cărțile bune, bune, ne îndemna un profesor la facultate. Dar cum le deosebim pe cele bune de cele proaste? Cum facem selecția cărților ca rezultatul să fie în avantajul nostru? Alegându-le pe acelea faimoase, care au făcut față trecerii timpului? Conducându-ne după impresiile criticilor de carte? Sau alegând cupă impulsul inimii?

Ar trebui să fie meșterit (dacă tot s-au meșterit atâtea până acum) și un cântar al valorii. Al valorii pentru cărți. Acesta ne-ar ajuta să alegem cărțile care se merită a fi citite măcar o dată în viața.

Critica ne influențează într-o oarecare măsură în alegerea cărților, fie că este pozitivă sau negativă. Dar până la urmă tot oameni sunt și criticii, și nu știm câtă valoare are obiectivitatea lor…

Cărțile de filozofie, de psihologie, de analiză… Adesea sunt recomandate de înaintașii noștri ca fiind un început bun pentru formarea și direcționarea pozitivă a gândirii noastre. Ca și voi, eu îmi prețuiesc timpul, dar recunosc că l-am pierdut uneori, citind cărți (așa zisele cărți bune) care nu au lăsat nimic în sufletul meu. Sau oare nu așa măsurăm noi, neștiutorii, valoarea cărților? – prin ceea ce rămâne în sufletul nostru după citire…

Am să vă rămân recunoscătoare pentru cărțile pe care mi le veți recomanda (valoroase în opinia dvs) după citirea acestui articol!

Adițional la cele spuse, să citim și ce spun geniile despre cărți:

  • ”Iubirea aleargă spre iubire așa cum aleargă școlarul cât mai departe de cărțile sale; și așa cum tot el se îndreaptă spre școală încruntat se desparte și iubirea de iubire.” -Shakespeare
  • ”Cartea e un univers secret creat de un om înzestrat cu geniu.”- Voltaire
  • ”Un articol nu poate ucide o carte când cartea este bună.” – Balzac
  • ”Cărţile sunt cărăuşii civilizaţiei. Fără cărţi, istoria e mută, literatura nu are glas, ştiinţa paralizată, iar gândirea şi meditaţia suspendate.”-
  • ”Cărţile care te ajută cel mai mult sunt cele care te fac să gândeşti cel mai mult. Cel mai greu înveţi când citeşti cărţi uşoare; dar o carte extraordinară care vine de la un gânditor remarcabil este o corabie a gândirii, plină la refuz cu adevăr şi frumuseţe.” –     Theodore Parker

Și una care mi-a plăcut mie în mod special:

  • ”Prima carte care ar trebui interzisă este catalogul cărţilor interzise.” (paradox de autor necunoscut)
4 gânduri despre „Cărțile pe cântarul valorii

  1. Opinia mea este ca sunt bune cartile care te ajuta sa mergi mai departe, care iti umple sufletul cu acel ceva de care ai nevoie. Sunt cele care rezista timpului, dar si altele care nu au ajuns inca la noi si, sper eu, unele care nu au fost inca scrise. Privesc cu optimism si in generatiile viitoare.
    Valoarea cartilor este subiectiva pentru ca fiecare om este construit intr-un fel, traieste intr-un mediu social si, mai ales, profesional. Cartile il ghideaza pe fiecare om in drumul pe care si-l alege in viata.

    … si bineinteles sunt oameni care nu au citit o carte in viata lor, cunosc si eu cativa 🙂

  2. dam…sa vezi aici ce imagine…

    eu m-am imblonavit……
    cat despre cartile bune sau mai putine bun..probabil ca..doar prin comparatii vom identifica care si cum ni se potriveste..daca nu ar exista cea mai putin buna..nu stiu cum am face comparatiile..

Lasă un răspuns

