Pana de înger

pana-de-scris-cu-calimara1

                                                                             

Îți mai aduci aminte cum ai scris prima poezie? În ce împrejurări și determinat de ce sentimente? Fiind că pun pariu că ai scris și tu, cândva, cel puțin câteva rime…

Nu m-am abținut să nu-l întreb pe domnul Dabija, când am trecut astăzi pe la redacție, cum a înțeles că iubește poezia și că trebuie să înceapă să compună… altfel.

Așa am aflat despre pana de înger!

Mi-a mărturisit melancolic cum scria inițial poezii: despre evenimente fixe (ziua victoriei, ziua femeii, ziua copiilor, prima zi de școală) și despre oameni apropiați (mama, tata, prima învățătoare, prieteni etc). Până într-o zi… O zi frumoasă de vară când observă din cer cum vine spre el o pană. Pana se legăna circular, parcă alintată de vânt și se așeză pe pământ direct la picioarele lui. A ridicat-o ușor cu mâinile și a privit-o atent. Albul ei imaculat îl duse cu gândul la sfințenie, la Dumnezeiesc.

Și-a zis că e de înger!
A luat-o acasă și a păstrat-o în filele cărții preferate ca pe un talisman. Iar când a muiat-o în cerneală și a început să scrie cu ea, simțea cum cuvintele veneau altfel: mai deosebite, mai adânci, mai sigure.
Așa  a început să scrie poeziile care sunt astăzi atât de adorate de cititori!
Îmi rămâne doar să presupun că așa o fi scris și Tema pentru acasă – romanul-comoară care merită să-l aibă fiecare în biblioteca sa!

Îmi tot caut și eu talismanul!, semnul!, simbolul care m-ar încuraja să scriu altfel. Până atunci colind, însă, universul dintre cer și pământ cufundată în nostalgii… și scriu: ceea ce aud, ceea ce văd, ceea ce simt.

Un gând despre „Pana de înger

Lasă un răspuns

