TV sau ziar?

article_15431                                                                                

Când o colegă de a mea m-a întrebat unde îmi fac practica (dacă la TV sau ziar), am observat cum strâmbă din nas când am zis că la ziar. Evident că m-a deranjat gestul și am protestat:
– Crezi că televiziunea e prioritară ziarului?
– …
– Televiziune astăzi poate face oricine, dar nu oricine poate să scrie un articol (consecvent) la ziar. În televiziune sunt luați în serios până și cei care se prefac că fac televiziune, dar nu oricine va lua în serios pe cineva care se va preface că scrie (la ziar). Poate că prin televiziune îți este asigurată o imagine de persoană publică, pentru ochi frumoși, figură zveltă și manieră de a vorbi expresiv, dar la ziar îți descoperi abilitățile de scriere, de creativitate; îți formezi un stil propriu, care să te reprezinte.
La TV, dacă te faci de râs chiar la prima ediție a emisiunii tale, ai toate șansele ca telespectatorul să te privescă și la a doua ediție, măcar pentru a se amuza pe seama ta:”Ia dă bre, să mai vedem cum se prostește ăla!”. Iar la ziar, dacă te-a prins cititorul că articolul tău e sec, absolut fără substanță, în următorul număr al ziarului nu va mai trece cu privirea peste alte articole ale tale, ca să nu-și piardă timpul.

Consider că un bun jurnalist este acela care începe prin a scrie, în fiecare zi, cât mai mult și mai bine, prin a-și exprima gândurile în articole bine închegate, prin a-și găsi stilul… Iar dacă se va adeveri că poate face față ziaristicii, va putea să facă ulterior și televiziune, de ce nu?

Nu știu dacă am reușit să-mi fac înțeles sau nu punctul de vedere, dar prietena nu a mai comentat în privința aceasta. În fine, sper că la ziar o să învăț multe! Până la urmă toată viața asta facem: Învățăm! Iar dacă îmi va reuși sau nu îmi va arăta timpul…

8 gânduri despre „TV sau ziar?

  1. Ai dreptate şi pentru că îi urmăresc blogul, pot spune că un asemenea tip de jurnalist este şi Vlad Petreanu, care a trecut prin presa scrisă, televiziune şi acum lucrează şi la Europa FM. E tare omul.

Lasă un răspuns

