Căldură și poezie!

      adevarul-101-cele-mai-frumoase-poezii-de-dragoste                                                                          

Ce poate fi mai dulce, în albul acestei ierni, decât sentimentul de detașare care te absoarbe în întregime când te lași pradă unor poezii calde?

Poezia îți mângâie sufletul, cântându-ți melodia vieții într-o manieră mai fină, în toate tonalitățile posibile și imposibile.

Am deschis cartea cu Cele mai frumoase poezii de dragoste pentru a regăsi aici pe mulți dintre cei mai dragi poeți sufletului meu: Eminescu, Alecsandri, Coșbuc, Bacovia, Blaga, Labiș, Vieru ș.a.
Și dacă nu cu o poezie de dragoste, atunci cu ce îți poți alinta mai bine sufletul?, stând în fața șemineului în care pâlpâie, odată cu para focului, visurile tinereții.

Cine nu a alcătuit, la viața lui, o poezie?
Probabil cunoașteți acel sentiment, când a-ți înșirat, plini de speranțe, primele rime pe o coală albă de hârtie. E un sentiment care te înalță, îți dă importanță și te face să zâmbești. Dar zâmbești nu pentru stângăcia cu care a-i împletit cele câteva rânduri…

În această carte găsești comori adevărate care te întregesc până la ultima picătură; poezii care te vor înaripa și te vor face să viseri. Este o lectură indispensabilă unor suflete secătuite de sentimente, puteri, speranțe și nu numai.

Așa cum îmi este mai drag Stănescu, voi împărtăși cu voi emoția poeziei sale:

Emoție  de toamnă

A venit toamna, acoperă-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.

Mă tem că n-am să te mai văd, uneori,
că or să-mi crească aripi ascuțite până la nori,
că ai să te ascunzi într-un ochi străin,
și el o să se-închidă cu-o frunză de pelin.

Și-atunci mă apropii de pietre și tac,
iau cuvintele și le-nec în mare.
Șuier luna și o răsar și o prefac
într-o dragoste mare.

În carte găsiți, pe lângă poeziile poeților noștri români, și poezii ale poeților străini: H.Heine, M.I.Lermontov, W.Shakespeare, Voltaire, A.S.Pușkin, S.Esenin, P.Verlaine, V.Hugo ș.a

2 gânduri despre „Căldură și poezie!

Lasă un răspuns

