,,De veghe în lanul de secară” de J. D. Salinger

lanul de secara,,De veghe în lanul de secară” este singurul roman al autorului americat J. D. Salinger.

Romanul, publicat în 1951 şi nominalizat la National Book Award pentru ficțiune, i-a dus autorului popularitatea şi faima în întreaga lume. 

În 2005, ziarul ”TIME” l-a inclus în lista celor 100 – cele mai citite romane în limbă engleză, scrise începând cu anul 1923. Cartea lui Salinger a fost tradusă în aproape toate limbile lumii și s-a bucurat de o popularitate absolută, în special în rândul tinerilor.

Pe mine m-a cucerit personajul principal, Holden Caufieșd, puştiul de 17 ani care se războieşte cu lumea! Umorul şi stilul uşor ironic al naratorului sunt punctele forte ale cărţii. Mai multe vă las să descoperiţi singuri!

De veghe în lanul de secară” de J. D. Salinger, (carte în pdf)

Extrase din carte:

  • Așa-i cu fetele. De câte ori se întâmplă să facă un lucru frumos, chiar dacă-s proaste de dau în gropi, tot te îndrăgostești puțin de ele, și pe urmă nu știi ce-i cu tine;
  • Politețile astea mă ucid. Veșnic mă trezesc spunând „Îmi pare bine de cunoștință” unor oameni pe care nu mă bucur deloc că i-am cunoscut.
    Totuși, trebuie să spui lucrurile astea dacă vrei să trăiești;
  • Oamenii aplaudă întotdeauna ce nu trebuie;
  • Sunt unii oameni de care n-ar trebui să-ți bați joc nici chiar dacă merită;
  • Dacă e un lucru pe lume care-mi displace e să mă culc când nu sunt obosit;
  • Nenorocirea cu mine e că, de câte ori fac curte unei fete, am impresia că e deșteaptă;
  • Oamenii își închipuie întotdeauna că lucrurile sunt sută la sută cum spun ei;
  • Tare mă înfurie când oamenii repetă de două ori un lucru pe care tu l-ai recunoscut de prima dată;
  • Pesemne că încă nu-mi dau bine seama că plec. Mie îmi trebuie întotdeauna puțin timp ca să-mi dau seama că mi se întâmplă un lucru;
  • Mie unul îmi plac locurile unde mai poți vedea, măcar din când în când, câte o fată, două, chiar dacă n-ar face altceva decât să se scarpine în cot, să-și sufle nasul sau numai să chicotească ori mai știu eu ce;
  • Nenorocirea cu mine e că, de câte ori fac curte unei fete, am impresia că e deșteaptă;
  • Nenorocirea cu fetele astea e că atunci când le place un băiat, oricât ar fi de măgar, spun despre el că are complexe de inferioritate, și când nu le place, oricât ar fi de drăguț sau oricât de mari ar fi complexele lui de inferioritate, spun despre el că-i încrezut. Și asta se întâmplă și cu cele deștepte;
  • Asta-i nenorocirea cu intelectualii. Nu vor să discute serios decât când au ei chef.

5 gânduri despre „,,De veghe în lanul de secară” de J. D. Salinger

  1. Am gasit cartea in engleza,dar nu reusesc sa inteleg prea bine sensul cu care a scris but we chewed the fat for a while.Putin ajutor?

Lasă un răspuns

